vincentenjeannette.reismee.nl

De allerlaatste fietsdagen

De busritten naar Christchurch en later naar Kaikoura zijn voorspoedig verlopen. Onze fietsen konden op beide ritten mee.

Walvissen

Kaikoura is een klein maar gezellig plaatsje pal aan de kust. Het is vooral bekend van de tourtjes om walvissen te spotten of om te zwemmen met dolfijnen. Wij kiezen voor het walvissen spotten. Als je één of twee exemplaren ziet mag je blij zijn. Wij zien er twee! De boot komt heel erg dicht bij. Leuk om te zien hoe zo'n walvis eerst een tijdje ligt te ademen, af en toe wat water spuwt en dan weer onder water te verdwijnen. Ze komen 1 keer per 40 tot 60 minuten boven om te ademen en zijn zo'n 10 meter lang.

Kaikoura

We besluiten om hier nog een dag te blijven en dan 1 dag korter in Christchurch. We zijn tijdens de busrit een paar uur in Christchurch geweest en de stad ligt na de aardbeving van 2011 nog behoorlijk in puin. De stad is weer in opbouw, en ze zijn nog maar net begonnen. Overal nog open vlaktes en vooral veel bouwputten. In het centrum vooral veel tijdelijke voorzieningen.

We maken in Kaikoura een wandeling over het schiereiland. Lekker rustig met allerlei mooie rotspartijen, koeien, schapen en een zeehonden kolonie.

De laatste fietsdagen

We zien dat de riem van Vincent zijn fiets 5 tanden mist en dat er 21 tanden los zitten. We weten niet zeker of die het wel gast houden tijdens de laatste paar fietsdagen. 300 km en 2000 hoogtemeters!! We gaan het gewoon proberen. In het ergste geval moeten we liften naar Christchurch.

De route voert ons door de bergen. Het klimmen gaat geleidelijk en de omgeving is behalve dor en droog ook erg mooi door de verschillende kleuren die zo'n droge berg dan toch nog heeft.

Na de tweede fietsdag komen we uit bij een camping die eruit ziet als een treinstation. De keuken is in het station zelf. Op het terrein staan een aantal oude wagons die zijn omgebouwd tot cabin die je kunt huren.

Wij zetten hier voor de allerlaatste keer onze tent op.

Hier ontmoeten we ook weer Amir uit Amersfoort. We hebben hem net voor Dunedin ook al een keer ontmoet. Hij is ook onderweg naar Christchurch en is prettig gezelschap.

Als we 's morgens wakker worden is gebeurd waar ik al een paar weken bang voor was. Er is een tentstok gebroken en die is dwars door het tentdoek heen gegaan. Als het al niet duidelijk was dat de tent echt op is dan is het dat nu wel. Hij gaat linea recta de kliko in.

De laatste 60 km naar Christchurch gaat via highway 1. Niet erg interessant en ook nog druk. Goede reden om lekker door te fietsen. Met een vaartje van rond de 25 km/uur rijden we naar Christchurch waar we al voor de middag bij ons hostel aan komen.

De terugreis

Diezelfde middag gaan we alvast op zoek naar fietsdozen om onze fietsen in te vervoeren tijdens de terugreis. We vinden ze bij een fietsenzaak aan de andere kant van de stad.

We informeren ook nog naar de voorwaarden voor het opsturen van een pakket met de kilo's die we te veel bij ons hebben.

Onze laatste dag gebruiken we om het pakket op te sturen en de fietsen in de dozen te pakken. Als dat allemaal is gelukt trakteren we onszelf op een etentje bij de Irish pub met live muziek. Leuk om onze laatste avond zo te besteden.

Leuk dat jullie erbij waren

Wij hebben erg genoten van onze fietsreis in dit geweldig mooie land.

Het is leuk om verhalen te schrijven en foto's te plaatsen en te merken dat die door veel mensen worden gelezen en bekeken. Ook altijd leuk om reacties van jullie te ontvangen.

We zitten nu nog lekker in het zonnetje op een terras in Christchurch. Over een uurtje worden we opgehaald door de airportshuttle en gaat onze terugreis echt beginnen.

Als alles volgens planning verloopt landen we vrijdagmiddag rond half één op Schiphol.

Anja

goede terug reis, mooie verhalen!!! We hebben met jullie meegenoten..

Hanneke kloosterboe

Hoi Jeannette en Vincent,

Jullie laatste dag, mijn eerste berichtje. Het was super om te zien op wat voor prachtige plekken jullie zijn geweest. Wat een bijzonder mooie manier om een land te verkennen! Een goede terugreis gewenst en tot binnenkort.

Groetjes, Hanneke.

Ellen

Genoten van jullie verhalen, goede terugreis en tot zaterdag

Ellen

Erg leuk om jullie reis op deze manier mee te mogen maken!! Een behouden terug reis!
Succes met het "landen" in ons klein kikkerlandje!!

BEN van der VELDEN

Het zit er dus weer op. Met plezier jullie verslagen gelezen. dit maakte veel mooie herinneringen los. Nieuw voor mij was de fietsmogelijkheden. Als je dit leest ben je alweer in Nederland.

lies wesseling

Dit nemen ze jullie nooit meer af! Geweldig, goede reis terug en heel welkom in Nederland!

Wilhelmien

Welkom thuis!

rikie en jo

goeie terug reis en bedankt voor de mooie verhalen en foto s rikie heeft alles nageplozen in de atlas, het leek wel of ze zelf in new zeeland was.

Lonneke

Goede reis, welkom thuis alvast, enneh... De tent heeft gewoon aangevoeld dat zijn taak er nu echt op zat ;-)!
Tot volgende week

Ad & Diny

Welkom thuis!

Berdine

Goede reis terug, ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en foto's bekeken.
Jullie hebben op die manier goed laten zien wat jullie gedaan hebben en hoe New Zeeland er uit ziet.
Tot morgen,

maria

welkom thuis
wij hebben mee mogen genieten van de verhalen en de foto,s

Margrit

Welkom thuis, da's mooi gepland met de Lente in aantocht!