vincentenjeannette.reismee.nl

Onze fietsreis is begonnen

Maandagochtend eerst naar het postkantoor om onze vooruit gestuurde kampeerspullen op te halen. Alles zit nog keurig netjes in de doos. In het hostel is het toch nog even zoeken hoe we alles gepakt krijgen maar uiteindelijk kan toch alles mee. Na een paar dagen fietsen krijgt alles een goede plek en houden we wat ruimte over.

Het fietsen gaat prima de eerste dag, we fietsen richting het noorden en de Bay of Islands is ons eerste doel. We hebben een fijne route de stad uit die wat op en af gaat. Soms hele pittige klimmetjes waarna ik een paar keer bij Vincent check of hij dat ook een heel steil klimmetje vind.

Onze eerste camping is in Helensville. Wij vinden het een erg mooie camping. Later blijkt dat de voorzieningen vaak nog veel uitgebreider zijn.

Campings

Campings zijn hier over het algemeen voorzien van mooie grasplekken met een picknickbank, mooie en schone douches en toiletten met voldoende en ook nog warm water. Was voorzieningen en een droogmolen. Een compleet ingerichte keuken met diverse kookplekken, magnetron en oven. Zowel buiten als binnen zitplekken met binnen vaak een tv, boeken, tijdschriften en informatie over de omgeving.

Leuke ontmoeting

In de middag van onze tweede en zware fietsdag komen we in de regen aan in Mangawhai. Als we de supermarkt uitlopen worden we aangesproken door Alan. Hij woont tegenover en we kunnen bij hem in de tuin onze tent opzetten. Dat laten we ons geen twee keer zeggen. Alan heeft veel gereisd en op allerlei plekken op de wereld gewoond. Hij heeft veel verhalen, vooral ook over Nieuw Zeeland en de Nieuw Zeelanders. Gezellig om met hem te praten.

Whangarei

Onze derde dag eindigt in Whangarei. Het is heerlijk weer. We luieren wat bij de tent en horen opeens een koor zingen. Allerlei kerstliederen. Erg leuk. Veel herken ik van het repertoire wat we ook bij Bel Canto zingen. Wel raar om zoiets te horen als het lekker weer is en in je korte broek voor de tent zit. Ik ben. Er nog niet echt aan gewend dat het december is. Ik zag vanmorgen op mijn gps dat het 10 december was en wilde de datum gaan verzetten, totdat ik me realiseerde dat die gewoon klopte.

Er is hier van alles te zien en we besluiten een extra dag te blijven. We nemen een kijkje bij de haven waar een enorme kerstboom staat, compleet met ballen.

De volgende ochtend maken we een wandeling naar de waterval en door een bos met Kauri bomen. Die bomen zijn rond de 500 jaar oud en er loopt een soort boom kronenpad doorheen.

Op naar de Bay of islands

Nog 1 dag fietsen om in Russell te komen. Van hieruit kunne we de Bay of islands gaan verkennen. Het gebied is in kaart gebracht door captain Cook en bevat volgens hem 144 eilandjes.

We fietsen zowat elke van de 85 km in de regen. Heel erg jammer want ondanks dat is het een geweldig mooie route waar we toch ook nog wel van genieten. We zeggen vaak tegen elkaar hoe mooi het hier zal zijn als de zon schijnt.

Doorweekt komen we aan bij het Holidaypark. Omdat er de komende dagen veel regen wordt voorspelt gunnen we onszelf een cabin zodat we in ieder geval droog kunnen slapen en vooral ook onze spullen goed kunnen drogen.

Vandaag nemen we de ferry naar het tegenover gelegen Paihia. We kopen alvast een busticket voor maandag om weer terug te gaan naar Auckland. Op dinsdag maken we met een ferry de oversteek naar Coromandel.

Groetjes, Jeannette en Vincent

Berdine

Leuk en fijn om te lezen dat het jullie zo goed gaat, jammer van de regen. Veel plezier nog en geniet ervan.

Maarten

Leuk verhaal en mooie foto's. Hopelijk geen witte Kerst maar in korte broek want dan is weer ook goed.

Betsie Arts

Ik geniet van jullie verhalen en foto s .Hopelijk komt na regen zonneschijn.

Nanette

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik hoop dat je met kerst goed weer hebt, zodat je het op het strand kunt doorbrengen.

Jaqueline

ook mooi, de miss wet die met je meefietst in december...., of niet Vincent.. ;) Have fun jullie én genieten!!!

Wilhelmien

Leuk om te lezen, zie het een beetje voor me!

BEN van der VELDEN

Mijn mooiste herinnering in Coromandel is de Coromandel Walkway. Vanaf te Kouma (ferry & vissershaven) via Coromandel town (boodschappen/overnachten?) naar Colville (koffiestop) naar Stone bay via Port Charles. (smalle onverharde weg) Stony Bay een prachtig gelegen DOC-terrein (backpackers/camp/toilet).
Vandaar uit te voet heen (pad) en terug wandelen (via ATB-route)
Ik heb dit 5 keer gedaan (Trans-World) en Jago nog vaker.