vincentenjeannette.reismee.nl

En dan ben je opeens in Rotorua

Het is allemaal gepland: op maandag met de bus vanaf de Bay of Islands naar Auckland. Op dinsdagochtend met de ferry meteen door naar Coromandel. Daar gaan we dan het hele schiereiland rondfietsen en een heleboel leuke dingen doen.

We melden ons dinsdagochtend bij de ferry en horen dat die niet vaart ivm harde wind en dus ruwe zee. De volgend boot gaat over twee dagen maar vanwege de vooruitzichten is het niet zeker dat hij dan wel vaart. Omdat we geen zin hebben om daarop te wachten vragen we ons geld terug.

Gewijzigde plannen

Tja, wat doe je op een dinsdagochtend in een koel, grijs en winderig Auckland. We zoeken een plek op met wifi en zien dat het in Rotorua over een paar dagen iets beter weer wordt. Omdat we niet echt iets beters kunnen verzinnen nemen we een bus naar Rotorua. Als we aankomen is het lekker weer en we zetten onze tent op op een leuke camping.

Rotorua

Het stadje en omgeving is bekend om de geothermische activiteit die overal te zien is in de vorm van stoom uit de grond, geisers, blubberende modderpoelen en een constante achtergrond lucht van zwavel, oftewel rotte eieren.

We blijven hier twee hele dagen. Op dag 1 regent het 24 uur aan een stuk. We zitten, net als een aantal andere campinggasten, de hele dag binnen, te kijken wanneer de regen ophoudt. Wel meteen tijd om lekker een (e)boek te lezen en wat te internetten. In de loop van de nacht wordt het droog. Onze tent houdt het ook goed. Geen last van de nattigheid. We bezoeken een Maoridorp compleet met geisers, stoom en modderpoelen. Daarna nog naar de Redwoods. Een bos met mammoetbomen van soms wel 60 meter hoog en een diameter van 2 meter. Erg indrukwekkend.

En dan weer fietsen

Er wordt in ieder geval een dag mooi weer voorspeld. Een mooie gelegenheid om onze fietstocht voort te zetten na 6 fietsloze dagen. We nemen de weg naar het noorden en komen na een mooie route, die voert langs een aantal meren, na 87 km al vroeg aan in Whakatane. Een stadje pal aan de grote oceaan. We ontmoeten een Amerikaanse fietser. Hij wil superlicht reizen en dat doet hij ook. Hij heeft nagenoeg niets bij zich zien we de volgende ochtend. In zijn tassen is volgens ons plaats voor 1 broek, 3 paar sokken, een ultra dunne slaapzak en een tandenborstel. De tent zit bovenop. Niet echt onze manier van kamperen. Als we weer onderweg zijn komt hij ons wel fluitend voorbij op een helling. 20 kg minder bepakking zegt hij. Wij hebben het langzame klimmen er graag voor over.

Naar Gisborne

We zijn nu in Opotiki. Een klein stadje aan de Noordkust. Vanaf hier maken we een doorsteek naar de oostkust, naar Gisborne. Waarschijnlijk twee dagen fietsen met morgen een zware dag met veel klimmen.

Gisborne is de meest oostelijke stad van de wereld. Nog oostelijker en je reist een dag terug in de tijd. In 1769 zette James Cook hier zijn eerste voet op Nieuw Zeelandse bodem.

Vakantietijd

Ook hier is de vakantietijd aan gebroken. Hoewel er op de campings nog weinig van is te merken. Er is iedere dag plaats genoeg. We zitten nu al twee dagen lekker buiten bij onze tent. Dat geeft een goed vakantiegevoel.

Overal waar je komt is kerstmuziek, kerstbomen en kerstversiering en dat blijft toch raar. Ook de supermarkten hebben, net als bij ons, allerlei aanbiedingen om de lekkerste kerst diners te bereiden.

Wij zitten ondertussen lekker op de luxueuze campings en maken ook de heerlijkste gerechten. Omdat elke camping een oven heeft en soms zelfs ook pannen en borden hebben we opeens veel meer mogelijkheden dan de gebruikelijke pasta met tonijn. Het is bijna een feest om iedere dag door de supermarkt te lopen en te bedenken wat we zullen eten.

wij wensen jullie allemaal alvast fijne kerstdagen toe met veel sneeuw en lekker eten. Wij fietsen hier gewoon nog een stukje verder.

Groeten, Jeannette en Vincent

Jet Aerts

Nou, weer leuke verhalen van jullie. Geniet lekker verder.

Bij deze; hele fijne feestdagen, goed uiteinde en een mooi begin ( als eerste voor jullie?! )

X Wim en Jet

Maarten

Vanaf noordelijke halfrond ook Prettige Kerstdagen toegewenst.

Groet Maarten

Ellen Gulikers

Hoi Vincent en Jeanette,
wat gaaf om die verhalen van jullie te lezen!! wel zonde van het slechte weer. het mooie is dat jullie je er niet door laten leiden. je trekt gewoon je eigen plan!
Jullie ook een goede kerst en een goed uiteinde en een mooi begin!! dat moet lukken op deze manier lijkt me!
lieve groetjes uit een kikkerlandje met ook veel wind en weinig zon.

annie verbakel

ook van martien en mij fijne kerstdagen en een goed begin voor 2015, geniet van je vakantie

Ellen vd Heijden

Jammer van de regen, fijne kerstdagen. Nog veel fietsplezier , veel zon en leuke campings

Daniëlle

Zó mooi om jullie zo te kunnen volgen!!!!!!
Hele fijne dagen,
geniet!!!!!!!!!

Yvonne Janssen

Ha, het schilderspalet en de champagne-poel gezien?
Een prachtig bewijs dat alle kleuren, natuurlijke kleuren zijn.

Geniet ze en fijne Kerst

Chris en Marie-Jos?

Fijne dagen en een goed nieuw jaar.

Anne Martine

Hoi, Wat een pech met het weer de eerste weken! Hopelijk gaat het van nu af beter. Maar desondanks lijkt het of jullie met volle teugen genieten wat er wel kan en het klinkt allemaal erg aantrekkelijk. Geniet van het koken, Fijne Kerstdagen en alvast een Gelukkig, Sprankelend en Gezond 2015

Hans R.

Jullie fietsen de kiloootjes er wel af de komende tijd. Wij zijn de komende dagen iets minder sportief. Jullie veel succes met de voorbereidingen van je Kerstfietsmenu. Je moet goed eten hè...... Soepje met ballen, Zuurkoolschotel met een blinde vink, en tuurlijk toetje na. Smakelijk eten. Sneeuw komt pas na de Kerst, maar dan krijgen we ook wat, zeggen de deskundige.

Nu druk met de voorbereidingen van oudejaarsavond. Even denken, waar waren we ook alweer: O ja, we moeten nog beginnen. Oeiiii............
Komt goed.............hoop ik..........

Fijne Kerstdagen en mocht je op oudjaar toevallig in de buurt zijn, jullie zijn welkom. Kwestie van doorfietsen toch ? Succes en geniet ervan !! Doei.