vincentenjeannette.reismee.nl

Ushuaia

De reis
We zijn in Ushuaia. De zuidelijkste stad van de wereld.
De reis hier naar toe is voorspoedig verlopen. Zondag vanaf Den Bosch met de trein naar Schiphol. We kunnen meteen inchecken, alle bagage wordt door gelabeld naar Ushuaia. Dat is gunstig voor het vervoer van de fietsen. Na betaling van € 100,- per fiets krijgen we een mooi bewijs dat we betaald hebben voor onze fietsen tot aan de eindbestemming. Na een vlucht van 15 uur komen we aan in Buenos Aires. De beambte bij de paspoortcontrole snapt niet waarom we zouden gaan fietsen in Argentinië. Helemaal niet toen we vertelden dat we in Patagonië gaan fietsen. We halen onze bagage op en lopen naar de nationale terminal voor onze laatste vlucht. Zonder problemen checken we alles opnieuw in. Ook de fietsdozen zijn geen probleem. We hebben gelezen op internet van voorgangers dat de fietsdozen te groot zijn voor de scanner. We hebben daarom voor een zo klein mogelijk pakket gekozen. Na een, voor ons, onverwachte tussenstop in El Calafate komen we uiteindelijk aan in Ushuaia. Als we buiten komen blijkt het zo hard te waaien dat we bijna met fietsdozen en al wegwaaien. We hebben twee taxi’s nodig om alles mee te krijgen. De taxichauffeur klaagt zelfs over de harde wind. Gelukkig maar, we waren al bang dat dit normaal was.

De eerste dagen
We worden vriendelijk ontvangen door Carmen van onze Airbnb. We installeren ons en lopen naar het centrum om een hapje te eten. Na een goede nacht zetten we als eerste onze fietsen in elkaar. Na een paar uur is ons vervoermiddel voor de komende maanden weer helemaal in orde. Die middag verkennen we het stadje met de fiets en doen alvast wat inkopen in de supermarkt voor de eerste paar dagen. In een nieuw land is het altijd goed kijken wat er allemaal is, en wat we kunnen gebruiken onderweg. De prijzen blijken nagenoeg hetzelfde als in Nederland.
Woensdag fietsen we naar de voet van de Martial gletsjer. Mooie test voor de fietsen en voor onze benen. 300 m klimmen tot aan het begin van het wandelpad. We willen koffiezetten, maar de brander lekt benzine. Dus drinken we maar gewoon water. We lopen een heel stuk omhoog, vooral voor het uitzicht over het Beaglekanaal en Ushuaia. De gletsjer zelf zien we niet. De afdaling op de fiets is behoorlijk fris, ondanks dat er bijna geen wind staat. 8 graden is toch niet zo heel warm … De weg is wel verhard. Vincent repareert de brander in de B&B. Een ringetje vervangen, maar die moet je dan wel hebben.
Morgen, donderdag, gaan we echt vertrekken. Dat wordt onze eerste fietsdag met volle bepakking. We fietsen richting het Nationaal park Tierra del Fuego, oftewel Vuurland. Een dag later zullen we Ushuaia weer voorbij fietsen richting Tolhuin.

ine

Super leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Liefs Ine

Toon Kanters

Vincent en Jeannette dus morgen gaat het echt beginnen
Heel veel fiets plezier,geniet met volle teugen maar kijk ook uit!

groetjes, Annie/Toon

Jeannette van den Bogaard

Fijn dat jullie er zijn! Nu kan het avontuur beginnen! Veel plezier!

Theo Tromp

Veel succes en het zal wel vol op genieten worden.
Ik denk dat ik jullie reis gaat delen met iemand, die haar droom is daar heen te reizen.
groetjesjes

Daniëlle

Nu al gefascineerd, ben zò benieuwd naar.de verslagen , dit lijkt.me dè ultieme reis!!!!
Heel heel heel veel genietplezier!!!!!

Yvette and Paul

Janette en Vincent, wat gaaf en vooral veel plezier! Wij wachten met spanning en vooral jaloezie af naar de volgende verhalen en foto's. Paul

lies wesseling

Wat geweldig dat wij met jullie mee mogen genieten.
Heel veel succes en plezier. Qué te passe bien!

Gonny

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Heel veel succes en plezier daar

Jos kuijpers

Heel veel fiets plezier,geniet van de omgeving en de indrukken die op je af komen.We blijven hier op de hoogte hoe jullie dit gaan beleven.

Jeany

Hoi Vincent en Jeannette!
Heel veel plezier, geniet er van! En ook weer een goede oefening voor Duchenne?!
Groetjes!

BEN

Zo te zien op 'wikiloc' is de klim naar de cabana casa de Te per fiets een helse klim. Te voet naar de gletsjer (3 km) is zelfs op 'streetview' te zien. Als je namen k kan jullie dus vanachter de computer volgen. de fietsroute naar Tolhuin heb ik alvast verkend.

BEN

Voor wie deze route wil ook zien:

Ook streetview functioneert als gebruikelijk.

Lonneke

Hoi Jeannette en Vincent, we moesten even hebben, was al benieuwd hoe het jullie vergaan was met de fietsdozen in Buenos Aires. Goed dus! Heel mooi.
Ik snap die beambte helemaal dat hij het niet snapt ;-). Hopelijk snappen jullie het zelf nog wel, ook na vandaag! Zet m op, veel plezier en maak er wat moois van! Ook genieten he, tussen al het afzien door.

Bianca

wahaha, meteen al in discussie met een beambte. Gedraag je en geniet ervan

Berdine

Leuk om jullie op deze manier te volgen.
Geniet van jullie reis, dan genieten wij van jullie verhalen.

Ans

Hoi Jeanette en Vincent, veel plezier samen en leuk om jullie 2 x te volgen ( ha ha )
Hoop dat er nog veel leuke verhalen en foto's komen

Regina en Joost

Geniet van de gave reis!